Inschatten, afstemmen, afbakenen en wachtlijsten

Aan de voordeur

Een goede afstemming aan de voordeur met zowel verwijzers als cliënten is essentieel om te zorgen dat je cliënten met een passende hulpvraag in zorg krijgt en om een actieve houding bij cliënten te stimuleren.

Puzzelstukjes met handen

Goede communicatie en afstemming, zowel met verwijzers als met cliënten, is essentieel. Door zorgvuldig de hulpvraag in te schatten, kan worden voorkomen dat cliënten onterecht op een wachtlijst terechtkomen, wat bijdraagt aan een efficiëntere zorgverlening. Daarnaast wordt de waarde van een proactieve benadering tijdens de wachttijd onderstreept, zodat cliënten al actief aan herstel kunnen werken.

Wat kan jij zelf doen om de afstemming met verwijzers te verbeteren? Hoe kan je een actieve houding stimuleren bij wachtende cliënten? Lees het in onderstaande dossiers. 

FAQ

Veelgestelde vragen

Wil jij kennis en inspiratie over kortdurend generalistisch behandelen in je inbox?

Schrijf je dan nu in en ontvang eens in de drie maanden de nieuwsbrief van KiBG Kennisnet. Met o.a.:

  • Highlights van het platform
  • Nieuwe artikelen
  • Uitnodigingen voor bijeenkomsten